Znajdź i opowiedz o swoim ‘dlaczego’
Odnalezienie swojego ‘dlaczego’ to jak złapanie złotej rybki. Takiej, która spełnia 3 życzenia: pierwsze – chcę wiedzieć, że to co robię ma sens; drugie: chcę by klienci mi ufali, wybierali właśnie mnie i byli lojalni marce, trzecie: chcę działać świadomie i w zgodzie ze sobą. Gdy zrozumiesz i poczujesz swoje ‘dlaczego’ część problemów z mówieniem o sobie – zniknie. Zrozumiesz, że jesteś unikalna i niepowtarzalna, złapiesz sens i dostrzeżesz jaką wartość dajesz Światu.
Czym jest dlaczego?
Wyobraź sobie, że budzisz się bez mocy. Jedyne o czym marzysz to ułożyć swoje ciało miękko na drugim boczku. Ułożyć się wygodnie, przykryć puchową kołderką i znów zasnąć. A jednak wstajesz z łóżka i działasz. Co napędza Cię najsilniej? Za tą napędową siłą kryje się głęboko zakorzeniona wewnętrzna motywacja, cel. Misja lub nadrzędna wartość, która wpływa na działania i decyzje, jest źródłem wewnętrznej pasji. I to jest właśnie Twoje ‘dlaczego’. Kształtuje się wraz z osobowością. Tworzy przez doświadczenia w okresie dojrzewania.
To Twój pozytywny wkład w życie innych ludzi, który daje pozytywny efekt.
To koncepcja i metodologia stworzona przez Simona Sinka, Davida Mead’a oraz Petera Dockera. Między innymi w oparciu o nią działam.
Po, co Ci to?
Ludzie nie kupują tego ‘co’ robisz, ale ‘dlaczego’ to robisz.
Dokonujemy zakupu w oparciu o emocje, choć wszyscy wolimy myśleć o sobie, jak o racjonalnych. I to akurat nie jest pomysł Sinka, a naukowo udowodniona biologiczna cecha, wynikająca z funkcji naszego mózgu.
Ale do sedna. Uwielbiam przykład z książki Simona Sinka pokazujący jak na obrazku sens ‘dlaczego’ jednej z firm produkujących papier.
Zobacz poniżej…
Którą wersję wybierasz? I czy też chcesz tak opisać to co robisz?
Sprzedajemy papier. Oferujemy produkty najwyższej jakości za najlepszą możliwą cenę, niższą niż u kogokolwiek z naszej konkurencji. Chcecie trochę kupić?
Ten opis ginie w tłumie innych. Nie uważasz?
Ile jest wart pomysł, jeśli nie można się nim podzielić? Nasza firma została założona po to, by pomóc ludziom dzielić się pomysłami. Im częściej będą to robić, tym większe prawdopodobieństwo, że ich pomysły zmienią Świat. […] Tworzymy papier dla wielkich pomysłów. Chcecie trochę kupić?
Jak wygląda pakiet sesji ‘dlaczego’?
Na start dostajesz mail z ćwiczeniami do przygotowania przed spotkaniem. Przygotowanie polega na wypisaniu kilku historii z Twojego życia. To w nich szukam powtarzających się schematów i głównych motywów w podejmowanych decyzjach.
Pierwsza sesja wymaga odwagi. Ty opowiadasz, a ja dopytuję. Staram się dojść do tego, co kryje się za kurtyną i między wierszami. Nie musisz dzielić się wszystkim. Jednak im więcej szczegółów wyjawisz tym precyzyjniej określimy Twoje dlaczego. A ja staram się wykorzystać całą swoją empatię (więcej w bloku o mnie), energię i umiejętność nazywania, by ćwiczenie mówienia o sobie było przyjemne jak jedzenie czekolady, a efekt …. Hmmm… niech olśni nas jak Super Nowa.
A czym jest efekt? To pierwsza wersja Twojego dlaczego. Czasem jeszcze niedoskonała. Robocza. A wraz z nią inne ważne motywy, które wejdą do Twojego ‘jak’.
Jeśli już teraz jesteś bardzo zaciekawiona i chciałabyś poszerzyć swoją wiedzę, zachęcam Cię do obejrzenia filmu, w którym Simon Sinek tłumaczy koncepcję Złotego Kręgu. Pokazuje na przykładach co to znaczy kupowanie przez 'dlaczego’. To najlepiej zainwestowanie 17 minut w tym tygodniu – gwarantuję Ci.
Twoja praca
Kolejnym krokiem są 2 tygodnie dla Ciebie. Na sprawdzenie, jak Twoja definicja ‘dlaczego’ sprawdza się w działaniu. I na ile pokrywa się z tym, co mówią o Tobie przyjaciele.
Nasze kolejne spotkanie to czas, który poświęcimy na 2 kolejne aktywności: dopracujemy Twoje dlaczego i opowiesz mi o swojej misji.
„Twoja wizja jest możliwa do zastosowania tylko wtedy, gdy wypowiesz ją na głos. Jeżeli zachowasz ją dla siebie, pozostanie Twoim wymysłem.” S.Sinek.
Popracujemy nad umiejętnością wyrażenia siebie poprzez opowieść o swojej misji zmiany świata.
Jak długo trwa proces?
dni - przygotowanie
minut - 1. spotkanie
dni - testowanie
minut - 2. spotkanie
Jak, gdzie, kiedy i ile kosztuje?
Spotykamy się online
Na platformie Google Meet lub Zoom.
Organizuję dla nas spotkanie w dogodnym dla nas obu terminie.
Link z zaproszeniem na spotkanie dostaniesz mailem.
Czy to na pewno dla mnie?
+ TAK, jeśli zależy Ci na zbudowaniu swojej marki w oparciu o wartości
+ TAK, jeśli jesteś otwarta i masz odwagę podjąć próbę opowiedzenia o sobie komuś kogo znasz tylko z sieci (najważniejsze, żebyś spróbowała. Wierzę, że zbudujemy taką atmosferę, że opowiedzenie przygotowanych historii nie będzie pracą w kamieniołomach.)
+ TAK, jeśli chcesz zrozumieć swoją wartość i nauczyć się opowiadać o swojej wizji świata oraz misji
– NIE, jeśli znasz swoją misję
– NIE, jeśli nie masz czasu na przygotowywanie i/lub myślenie o swoim dlaczego przez okrągłe 3 tygodnie.
Ile to kosztuje?
649 zł
Jak się umówić?
Sesja WHY: Znajdź i opowiedz o swoim 'dlaczego’
Instrukcje dotyczące zakupu otrzymasz w odpowiedzi.